Douwe Hoeksema

Douwe Hoeksema is in maart 2022 gestart als onderwijsjurist bij Streefkerk Onderwijsrecht. In augustus 2023 werd Douwe beëdigd als advocaat. Hij houdt zich bezig met diverse zaken in de onderwijspraktijk, waaronder vraagstukken op het gebied van governance, voorzieningenplanning en samenwerkingen.

Het werken voor een maatschappelijk relevante, en ook diverse sector geeft Douwe voldoening. Hij draagt graag met zijn werk bij aan het faciliteren van goed onderwijs. Hij vindt het uitdagend dat het onderwijsrecht in beweging is en dat nieuwe wetgeving en praktijkbehoeften steeds weer leiden tot nieuwe (juridische) vragen.

Douwe deed zijn master Ondernemingsrecht aan de Universiteit Leiden. Dankzij deze opleiding legt Douwe makkelijk verbanden tussen het rechtspersonenrecht en de onderwijswetten. Naast zijn opleiding rechten studeerde Douwe ook enkele jaren politicologie.

hoeksema@streefkerk.legal
+31(0)6 1943 9116
Douwe Hoeksema heeft in het rechtsgebiedenregister van de Nederlandse orde van advocaten het volgende rechtsgebied geregistreerd: onderwijsrecht. Op grond van deze registratie is hij verplicht elk kalenderjaar volgens de normen van de Nederlandse orde van advocaten tien opleidingspunten te behalen op ieder geregistreerd hoofdrechtsgebied.